Pierre Robert firar 10 år som undeklädersmärke!

 
Pierre Robert boxer til herre

I tio år har underkläder och basplagg från Pierre Robert funnits i svenska hem. Nu firar vi med ett spännande modesamarbete och – inte minst- exklusiva jubileumserbjudanden i webshoppen.

I år firar Pierre Robert tio år som underklädesmärke. Sedan varumärkets lansering år 2006 har vi jobbat aktivt med komfort, passform och tidsriktig design på den nordiska underklädesmarknaden. – Underkläder ska fungera i vardagen, och inte i en drömvärld, menar Pierre Roberts marknadsdirektör, Elisabeth Tapper.

Alla Pierre Robert-plagg är designade av vårt skandinaviska team i Oslo. Vi lägger stor vikt på kvalitet och jobbar tätt med uppföljning av detta med våra leverantörer. Vi fokuserar på att plaggen ska vara sköna och sitta bra på, samtidigt som de ska ha den rena nordiska designen i botten, säger Tapper.

Pierre Robert Group grundades ursprungligen som Hjemmets Produkter år 1956. Varumärket Pierre Robert blev köpt år 2006, och Pierre Robert Lingerie blev företagets första, nya kollektion. Företaget bytte namn till Pierre Robert Group år 2008.

Under tio år har Pierre Robert Group gått från att erbjuda ett mindre sortiment underkläder i livsmedelsbutiker till att erbjuda ett brett sortiment till kunder från hela Norden- både i butik och på web. Resan har varit ett äventyr och kärleken till Pierre Roberts produkter fortsätter att växa.

Jag har haft förmånen att vara med på hela resan, från några få trosmodeller (som redan fanns när jag började) till det breda sortiment som vi har idag, säger Design Manager på Pierre Robert, Jorunn Heggdal. På Pierre Robert har vi alltid arbetat mot vårt koncept av tidsriktig design kombinerat med bra passform och anpassat efter nordiska storlekar. Det är just kombinationen mellan fin design, perfekt passform och bra kvalitet som är nyckeln till vår succé.

På grund av vårt 10-årsjubileum lanserar vi ett antal spännande kampanjer kopplade till vår webshop i slutet av september. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att ta emot exklusiva jubileumsrabatter eller för att delta i vårt jubileumsquiz här.

I höst gör vi ett visuellt samarbete med norska ELLE, där fokuset är nordisk design.

I tio år har vi försett nordiska kvinnor, män och barn med basplagg som är utvecklade för ett nordiskt klimat och designat från ett skandinaviskt perspektiv. Vi anser att en modeserie stylad och fotograferad av norska ELLE var en perfekt anledning till att visualisera och hylla Pierre Roberts nordiska identitet, förklarar Pierre Robert Groups kommunikationsansvarig Elle Fure.

ELLE-samarbetet kommer tryckas i magasinets november-nummer (ELLE Norge).
Filtrera

Filtrera

Sortera